چهارشنبه ٠٢ آبان ١٣٩٧
 


مدیر تدارکات دارو و تجهیزات پزشکی هلال احمر خبر داد؛

برنامه هلال احمر برای تاسیس داروخانه های مرجع در کشور

مدیر تدارکات دارو و تجهیزات پزشکی معاونت بهداشت جمعیت هلال احمر، از تاسیس داروخانه های مرجع در تمامی استان های کشور خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر به نقل از مهر، دکتر طاهره نظری در گردهمایی مدیران داروخانه‌های جمعیت هلال احمر استان‌ها که با حضور مسئولان ستادی و تمامی مدیران داروخانه‌های جمعیت هلال احمر در سطح کشور برگزار شد، با اشاره به بررسی عملکرد داروخانه‌ها، اظهار کرد: چشم انداز ۵ ساله داروخانه‌ها از نگاه جمعیت تنظیم و دستور العمل‌های داروخانه‌ها شامل کارانه، خرید، بازنگری و نقاط اصلاحی اعلام شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد داروخانه‌های جمعیت هلال احمر در سطح کشور به عنوان رفرنس مطرح هستند، گفت: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در تمامی استان‌ها یک داروخانه رفرنس(مرجع) داشته باشیم.

نظری در ادامه تاکید کرد: افزایش تعامل با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رعایت استانداردهای اعلام شده گامی مهم برای رسیدن به این هدف خواهد بود.

وی با تاکید بر افزایش سطح تعامل با سازمان‌ تدارکات جمعیت در دریافت داروهای تک نسخه‌ای و دیگر سازمان‌های تابعه، عنوان کرد: انتقال تجارب مفید داروخانه‌های رفرنس جمعیت هلال احمر به سایرین و ایجاد تعامل بین صف و ستاد و همچنین تسهیل امور و مسائل موجود مهمترین دلیل برگزاری این نشست است.

مدیرتدارکات دارو و تجهیزات پزشکی در معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی با تاکید بر افزایش سطح تعامل با سازمان‌ تدارکات جمعیت در دریافت داروهای تک نسخه‌ای و دیگر سازمان‌های تابعه، عنوان کرد: انتقال تجارب مفید داروخانه‌های رفرنس جمعیت هلال احمر به سایرین و ایجاد تعامل بین صف و ستاد و همچنین تسهیل امور مهمترین دلیل برگزاری این نشست است.

در جریان برگزاری گردهمایی مدیران داروخانه‌های جمعیت هلال احمر استان‌ها مطالبی به عنوان پیشنهاد مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت که برخی از آنها شامل افزایش تعامل با سازمان‌های بیمه‌گر، سازمان غذا و دارو و معاونت‌های استانی، رفع مشکلات کارکنان ،مروری بر شرح وظایف مدیران داروخانه‌ها بر اساس دستورالعمل‌ها، تعامل در ایجاد جامعه تاب‌آور در حوادث، آموزش مداوم کارکنان با رویکرد انتقال دان، تسهیل و تسریع در ارایه خدمات دارویی و درمانی به بیماران، چگونگی رفتار با بیماران در راستای تکریم ارباب رجوع و...، است.


١٦:٣٤ - دوشنبه ٧ اسفند ١٣٩٦    /    عدد : ١٠٥٠٩٤    /    تعداد نمایش : 511

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید: